Renoveringssugen!

Blev tyvärr ingen träning idag. För seg och så blev ju de ljusa timmarna så få när man sov bort halva dagen.
Men får satsa på en ordentlig skidtur imorgon istället.

Efter maten började jag istället mäta och ha mig i köket.
Är så sugen på att renovera NU!!!!
Men tyvärr fattas det lite än på sparkontot innan vi kan sätta igång.
Behöver ju en ny spis då våran lever på övertid, och även är ju tanken att vi ska skaffa diskmaskin, och då måste det ju kopplas om vattenledningar och så.

Så hela kvällen har spenderats på kökssidor.
Men FYYYYYYY vad dagens trender är tråkiga, VITTVITTVITTVITT!

Ja, det är snyggt med vitt, men TRÅKIGT. Ja vill göra något revolutionerande =P
Men som samtidigt skulle funka även för äldre då tanken är att flytta i framtiden ju.
Sen är ju vårt kök även ganska litet, så måste ju bli ljusa färger.

Men hittade några bilder som jag tycker är fina:


Jaja, ska väl fortsätta surfa runt på massa roliga kökssidor,

Ha en trevlig kväll!



Over'N'ouT



Kommentarer
Postat av: Ellinor

ÅHHHHH!!! Jag vill också ha ett nytt kök NUUU!!!! Riktigt fina bilder du hittat!



Ett tips är faktiskt ikea! Vi ritade ett kök mest på kul och det slutade på halva summan vi räknat med!



vad gäller färg å så kan man göra mycket med detaljerna, kakel, tapeter, matta, duk osv... kolla underbaraclaras kök - ljusa enkla färger men ändå färgglatt (stilen är inte den jag föredrar men det illustrerar min poäng)

2011-01-05 @ 21:50:21
Postat av: FruNeroLindström

Vi ska inte byta helt, utan bara lacka om luckor, måla om, byta köksskivor och hantag och så. Så även spis och diskmaskin då. Mest för att fräscha upplägenheten för framtida försäljning, så måste ju tyvärr tänka på vad som funkar för alla så att säga =(

2011-01-06 @ 00:05:15
URL: http://frunerolindstrom.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Men det är ju toppen! Det är roligt att fixa inför försäljning! Vi stajlade vår lägenhet litegranna och det blev toppenbra!



Två andra heta tips inför försäljning och flytt (när det är aktuellt) är att låta en bra mäklare göra jobbet och att köpa slutstädningen! Jag har slutstädat två hus och två lägenheter och nu när vi sålde vår lägenhet bestämde vi oss för att inte göra det själva. Det var lätt värt de 2000 eller vad det kostade... ALDRIG att jag skulle göra om det för de pengarna!

2011-01-06 @ 21:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0