Morgonen från hell.....

Ingen sömn i natt heller knappt.
Stackars Dix har gnytt, gnytt och gnytt lite till.

Så när jag väl vaknade hade jag missat larmet med 30 min, usel start redan där. Dessutom känningar av magkatarren.
Väl uppe är det hundspy i hela vardagsrummet....troligtvis Dix efter morfinet hon fick igår.
Magkatarren ger sig inte efter medicinen så får själv spy 3 gånger.

Så ringer jobbet och bestämmer att jag kommer senare till mina privata fritidstimmar med en av eleverna.
Efter Dix fått sin medicin har hon faktiskt sovit en hel del. Även jag har kunnat slumra lite.
Nu är frukosten i magen och börjar nästan känna mig som en människa igen.
Tråkigt slut på Sixtens lilla vistelse här =(
Men i eftermiddag åker han hem igen, kommer allt bli tomt. Men Dix kommer nog behöva vilan iallafall.


Nä, dags att börja göra sig redo för att möta det som är kvar av dagen, kan ju knappast bli värre tror jag.


Over'N'ouT



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Stackars lilla dix! Stackars dig!



Det finns bara få saker som är värre än när vovvehjärtat är sjukt!



Är det ngn tröst har jag varit rikitgt FruNeroLindström-inspirerad idag! Kom hem från jobbet, gick en lång runda med hundarna (ca 1h) och gjorde middag i sann LCHF-anda (lammfärsbiffar med tzatziki och avocado). Funderar på en kopp te och en skiva brie över boken jag tänkte sätta mig att läsa nu...



Kram till er alla - hoppas ordningen snart är återställd!

2011-01-25 @ 18:38:13
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Usch då, ingen bra start på dagen! Hoppas Dixen mår bättre nu och du med såklart!

2011-01-25 @ 21:35:02
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0