Vin och kvinnor gör mannen galen...?!?!?!

Ja ni, har väl egentligen inget kul att skriva, mer än att vi ÄNTLIGEN SLIPAT KLART LUCKORNA =)
Så det firas lite vill ja lova,


Så bjuder på en flumbild där jag hyllar kvällens öl!
MrJ har även spacklat över skavankerna medan jag tvättat sjukt massa maskiner med tvätt och fixat food.
Tänkte göra det lite lördagsmysigt så blev lövbit med aromsmör, potatis- och morotsklyftor i ugn och rödvinssås.
Men eftersom vårt kök ser ut som det gör (vet dessutom inte hur man gör) så blev det färdig sås,


Rydbergs rödvinssås, kan jag tyvärr inte rekommendera. Den var inte god =P
Men övriga maten föll oss i smaken så vräkte på med aromsmöret istället!

Nä, nu ska vi se om vi hittar något att slö titta på.....tror jag kommer somna ganska snabbt.
Imorgon blir det iallafall IKEA!


Over'N'ouT




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Wihooo! det var völ visst kul! Att luckorna är färdiga och att du står med en öl i henden efter en god middag!



Här kom jag hem till ett hus utan ström... det stormar... så vi åkte hem till mamma å fick spagetti med köttfärssås och nu när vi kom hem så var strömmen tillbaka. Skönt!



Rödvinssås är enklast i världen! Alternativ 1. häll på vin i pannan efter att du stekt köttet, vispa i lite smör (om man vill) och krydda efter smak (behövs sällan). eventuellt kan man ju reda av den lite....



alt 2. koka rödlök i vin och liiiite honung en stund, sila av och låt småputtra länge, krydda. klart!

2011-02-05 @ 21:46:23
Postat av: FruNeroLindström

Tack för tipset, det ska jag testa....när köket är klart ;)

2011-02-08 @ 07:29:37
URL: http://frunerolindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0