Hemmaträning och snabbmat

Blev en härlig tur i skogen. Massa hund-bus och pulsande i snön, perfekt temperatur och en trevlig paus med varm choklad och lite clementin.
2 timmar och en ordentligt trött hund =)

Tänkte även tipsa om min hemmagjorda varma choklad.
Innehåller inget socker, men är sjukt god ändå.
Värmer mjölk, rör sen ihop kakao och grädde i en mugg som sen får smälta ner i den varma mjölken. Tycker man att det blir för beskt och stark chokladsmak så kan man tillsätta lite socker i kakaoröran.
Blir ändå betydligt mindre socker än om man gör med oboy-liknande chokladpulver.

Hade sen tänkt ta en vända i skidspåret, men benen kändes möra efter gårdagens löpning och promenaden, så benen får vila till imorgon.
Istället blev det ett pass rygg och mage framför tv:n:


Jag är egentligen inte mycket för hemmaträning, ofta blir det inte av och man ger upp lättare än om man travar iväg till gymmet. Men blir det bara av är det ett bra sätt att få in mer träning i vardagen. Speciellt om man har ont om tid, långt till ett gym eller om man inte känner för att betala för ett dyrt gym-kort.
Men då gäller det att man har disciplin.
Finns även en grym sida på nätet med träningsfilmer om man vill ha riktigt tuffa-pass:


http://www.bodyrock.tv/

Hon är sjukt vältränad. Men hennes pass kan ALLA köra oftast. Man lugnar bara ner det, förenklar övningarna, och hon sprider en jäkla energi som gör att man får grym motivation.
I denna filmen använder hon en särskild sandbag, men för mig går det lika bra med en ryggsäck med lite vikt i efter egen förmåga =)
Har du heller inget hopprep så jogga på stället i 20 min, eller ta en promenad i rask takt!

Hungrig blir man av att träna med ju =)
Så idag fick det bli nyttig hemmagjord snabbmat.


Tonfiskröra med sallad och kokt ägg.

Koka två ägg.
Under tiden rör du ihop en burk tonfisk med lite creme fraiche och tacosås. Krydda med valfri krydda.
Min nya favorit är:


Pasta Rossa, en kryddblandning med bla vitlök, tomat, peppar, chili och olika örter.
Otroligt god smak ger den iallafall.
Sen fixar du bara till lite sallad.
Klart på mindre än en kvar och otroligt gott och mättande!


Over'N'ouT



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken härlig måltid! Det ser supergott ut! Jag käkar fisk för sällan och kämpar för att hitta enkla å bra recept. Detta var superbra! Hade varit gott i en bakad potatis också (ok - kolhydrater men jag är inte så rädd för dem)



Träning hemma kanske kan vara något... Jag bor ju på landet och det är hyfsat långt till någonstans att träna och framför allt tar det ju extra tid när man ska köra dit... När jag bodde i stan tog jag gärna löparrundan till gymet och så var man ju uppvärmd samt fått konditionsdelen, det är lite saftigt att springa dryga milen enkel väg...



Well well, tänkte kanske sno syrrans Wee. Men ja just det... vår Tv är trasig...



Lite situps kanske det kan bli ikväll ändå.

Den som lever får se!



2011-01-04 @ 20:18:09
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Mmm, mumsig tonfiskröra! Synd bara att det är lite för mycket kollisar i tacosåsen, så den är ajabaja för mig! Lite komiskt ändå för jag håller precis på att koka ägg till en tonfiskröra jag ska ha till en smörgåstårta imorgon (fast med sesambröd för min del!) :)



Är förresten på 4e sockerfria dagen idag, men det har varit som jobbigast idag också, men hittade jordnötter på Maxi med endast 4 gram kollisar /100 gram så har snaskat lite såna idag, mest är det nog för småätandets skull man har sug, och egentligen inte socker i sig så mycket... nog huvudet som spelar ett spratt! Men kan tänka mig att det är likadant för dig med snuset, men kämpa på!!



Kramar



2011-01-04 @ 21:36:55
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: FruNeroLindström

Du kan hoppa tacosåsen och kryppa med mer chili. Tacosåsen är för oss lata halv lchf-are ;)

Sesambröd, vad är det?

Tror jag är förföljd av jordnötter, först nämnde syrran att hon hade två påsar hon ville bli av med, sen såg jag att en kompis skrivit det i sin fb status och nu du.....snacka om sugen på nötter nu =P

Ja, tre snusar än så länge idag, hoppas det blir lättare att motstå imorgon när mannen är hemma igen.....svårt att hålla suget i schack när man sitter själv och alla bestyr är klara!

2011-01-04 @ 23:11:47
URL: http://frunerolindstrom.blogg.se/
Postat av: FruNeroLindström

Ellinor: Testa annars passet ja la upp via youtube.

Svettades ordentligt och gav en grym känsla efteråt =)

2011-01-04 @ 23:14:43
URL: http://frunerolindstrom.blogg.se/
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Sesambröd har jag ätit mängder av sen jag började med LCHF! Det är toppen och superlätt att göra. Finns recept på min blogg, lade in det i november någon gång tror jag. Innehåller sesamfrön, ägg, ost, bakpulver och fiberhusk (finns att köpa i glutenfritt-hyllan). Det är ett gott och bra substitut mot smörgås vilken i alla fall jag saknade rätt mycket i början och frukosten går ju fort att fixa med :) Fast nu har jag nog ätit det lite för mycket så börjar tröttna... :/ Men gjorde egna frökex häromveckan och det funkar bra med, eller till fika med brie och lite lite päron på! :)



Haha, ja det är nog meningen att du ska köpa lite jordnötter då ;)



kramar

2011-01-06 @ 15:59:02
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0