Snabbmat i renoveringskök

Ja, vad gör man om man ska slänga ihop något snabbt, smidigt, mättande och gott i ett sjukt stökigt renoveringskök?
Här är ett tips:


Ingredienser
Kassler, tärnad
grönsaker (jag tog broccolimix)
grädde
philadelphia ost (gärna smaksatt)
Mjölk
Ananas
Kryddor
Redning


Bryn kassler och grönsaker.
I med ananas, philadelphia, valfria kryddor och grädde. (Eventuellt lite mjölk med om grädden inte räcker=P)
Red den till passande konsistens =)

Klart!
Servera med pasta eller rivna morötter.
Eller som i mitt fall, gurka och tomat:


Kanske inte den snyggaste maten, men mätt och go blev jag!
Sen tog det inte ens en halvtimme att laga det, sådant gillar jag.
Har idag även hunnit umgås lite med "slipmusen",


Så nu är alla tråkiga kanter färdig slipade.
Nu är det bara fram och baksida och alla lådor kvar, men det får vänta tills imorgon.
Men nu är det bestämt, på måndag måste de vara klara. För då ska de åka iväg och bli gråa.

Dix ligger utslagen här bredvid efter över en timmes bus med kompisen Akila. Välbehövligt då matte varit så trist de senaste dagarna.
Nu ska vi kolla Sveriges mästerkock och om vi orkar även på fuskbyggarna.

Hoppas ni haft en underbar dag kära läsare.
Så kul med alla kommentarer ni lämnar.


Over'N'ouT




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det såg ju jättegott ut! En bra variant på kassler, jag är sugen på det ibland, men egentligen tycker jag att det blir så trist när jag gör det...



Du är så duktig med köket!! Hoppas att det blir s¨bra som du tänkt dig!



Själv har jag bara suttit i soffan sedan jag stykt tvätten, varit ute med hundarna och käkat. Här blev det torsk med sås på purjo o pepparrot. Nam nam. Imon på jobbet blir det ev pizza, gott men onyttigt. Mannen jobbar kväll så då blir det nog lååååånga rundan på kvällen, så det är ok...



hihi - det är så roligt att läsa å lämna kommentarer så nöjet är helt på vår sida!

2011-02-02 @ 20:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0