Kesogratäng med bacon och lite fynd!

Slutade 16.00 idag.
Hem och packa med Dixie i bilen. Stannade till vid Erikshjälpen en sväng, och som vanligt hittade jag lite fynd,


En snygg liten trälåda som vi tänkte plantera lite vårlökar i och lite tyg till ett litet projekt jag tänkte sy. Får se hur det går. Sen tog Dix och jag lite bus i skogen. Övade apport och sök, kul men kallt och blåsigt!

Snabbmiddag även idag!
Kesogratäng med Bacon, snabbt och smidigt,


Ingredienser 2 pers
1 paket bacon
2 ägg
250g keso
kryddor
tomater
riven ost

Klipp baconen och förgrädda i 250 grader i en liten ugnsform.
Blanda keso, ägg och lite riven ost (ca 1 dl), krydda med valfria kryddor. Jag tog basilika, rosmarin, timjan och riven ingefära.
När baconen är klara, häll på ostblandningen, lägg på skivade tomater och lite riven ost.
In i ugnen!


Grädda tills det fått lite färg!
Smaklig måltid!


Mycket god och mättande!

Nu ska jag se hur mycket jag hinner ikväll!


Over'N'ouT





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0