Världens godaste "fläsk"pannkaka....

Ja, till middag blev det den härligt smarriga "fläsk"-pannkakan utan mjöl:

Ingredienser:

3 pkt bacon

8 ägg

1½ dl vispgrädde

50gram smör

250gram keso

150 gram fet smaklös ost (tex gräddost)

 

Tillagas i 225 graders ugn.

Finstrimla bacon och fördela i en långpanna med smöret i mindre

klickar. Grädda/stek tills baconet antagit krispig karaktär och fettet

bubblar ordentligt. Vispa under tiden upp ägg med grädden och rör

ner keson. Övervispa inte - det räcker att det blandar sig hyggligt. Strö

riktigt små osttärningar på baconet och slå sen äggstanningen över.

Grädda tills pannkakan är vackert bubblig och fått gyllenbrun yta. Ser-

vera som det smakar – lättsockrade lingon och ett glas kall mjölk till är

inte fel. Pannkakan är lika god kall som varm.



Smaklig måltid =)



Kommentarer
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Mmm, den gjorde jag i måndags, kör lite lchf... supergod tyckte jag med och mycket godare än "vanlig". Lite komiskt för jag tänkte själv lägga ut receptet på min blogg, haha.



Ha en trevlig helg!

2010-11-13 @ 11:03:11
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0