Hälsoförändring!!!!

Nu har jag inte snusat på 1,5 månad.....och det är inte lätt!

Godissugen och utan karaktär =P
Men nu är det dags att ta tag i välbefinnandet igen.
Känslan av extremt dåliga matvanor blev ju inte bättre av soffmys med syster i tis med kebabrulle och en polly påse som delades på. Igår blev det dessutom middag i goda vänners lag på chilithai med friterad ananas till efterrätt =P

Så dagen har sett ut så här:
Frukost: Omelett med 1 skink-skiva och ost + 1 skiva ingefära
Mellanmål: 1 Päron
Lunch: Ugnsbakad falukorv med sallad och spenat + 1 clementin
Mellanmål: Lite yoghurt med 1 clementin, 1 klick keso, 1msk linfrö och 5 hackade mandlar
Middag: Blodpudding med rivna morötter, clementin och lingonsylt


Till efterrätt blev det en liten skål med frusen mango, supergott att suga på.
För efter en måltid är suget som värst. Det är ju då det har varit godast att ta en snus.
Så klarar jag besegra det suget så kan jag klara mig utan godis.
Men det är INTE lätt!
Speciellt inte på kvällarn =S

Men jag ger INTE upp!

Efter mellanmål 2 blev det dessutom en 50 min runda på längdskidorna ihop med Dix. Härligt!

Så nu ska jag slappa i soffan och invänta Robinson innan det är tid för att krypa i säng!
Imorgon är det Nobeldagen och då blir det en härlig nobelfest med hela SR-programmet på jobbet med 3 rätters middag....hur ska jag kunna motstå chokladpuddingen till efterrätt?!?!?!?!


Sen blir det överraskning för min underbara man på kvällen <3

Over'N'ouT




Kommentarer
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Hihi, jag var nog på samma överraskning med min man som du var med din! Jag överraskade maken för vi har 11-års dag idag (sen vi träffades alltså) :) De är för roliga de där grabbarna! :)



kämpa på mot godissuget, och snussuget såklart! jätteduktigt att ha klarat så länge :)



kramar

2010-12-10 @ 21:30:13
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0