Änglagård

Först måste ja ju bara säga att Änglagård 3 var skitbra.
Både Jimmy och jag var helnöjda med besöket, förutom att det var så dålig luft på slutet. För hör och häpnad: Hela biasalongen var typ full, gott av Vetlandaborna och gynna den lokala biografen.
Känns också konstigt att se filmfrekvenserna när de blickar tillbaka till den första begravningen som startar allt, Per Oscarson ligger då i kistan.
Nu är denna Svenska film legend död. Livet är märkligt och det kan gå fort, så ta det inte för givet.


Men nu måste jag ju erkänna, min man förstör min träning =P
Blev inget pass igår heller, tiden bara försvann....sen hade det ju kommit säkert 1 dm snö så var nog inga roliga skidspår ändå. Men en busrunda med Dixen fick jag ju iallafall.
Men fick en del gjort här hemma med.
Började städa bort julen....ja vet, några dagar för tidigt. Men tomtarna känns inte så kul och mysiga längre som de gör när man ska plocka fram dem ju ;)
Bytte även gardiner i köket, och hittade en mysig lampskärm på Karlsson som nu står i fönstret och sprider ljus


Gardinerna i köket är bara provisoriska, tanken är att det ska beställas en hissgardin dit nästa månad.
En vanlig vit lite transparant lampskärm som ger ett underbart ljus.


Så här ser den ut i dagsljus.
Tanken är att det ska bli en ny lampfot med, men det har vi planer på att hitta på loppis.
Vill helst ha en äldremodell.

La även en särskild beställning på nätet igår för vardagsrummet, men det tänker jag hålla hemligt tills det är klart.
Tror det kommer bli grymt häftigt =)


Hoppas jag hinner iväg en sväng på skidorna idag. Annars kan det bli en och annan färg/tapet affär för att hitta lite funderingar för köket. Men även kanske en och annan loppis som jag vet är öppna idag.
Den kreativa saken jag nämnde igår hanns heller aldrig med, så man kanske skulle väcka mannen där inne och sätta igång med det nu =)




Over'N'ouT




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Härligt att filmen var bra!



Och visst finns det få saker som är så uppiggande för ett rum som en ny lampa! Det blev jättefint!

2011-01-07 @ 21:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0